BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, October 26, 2009

Durian D24 punya pasal lah nie...!!! DURIAN VS PULUT!. Huhh?? Part 1...

Terkejut... dan terkejut sangat2...!! Tiba2 hb mengadu sakit kepala kepala yg teramat sgt... kesian dia, belum pernah lg aku tgk dia kesakitan mcm tu, biasanya my hb ni tahan sakit org nya, tp 2 hari lepas nampak sangat mcm dia dh x berdaya menahan kesakita nya.. duduk x kena, baring pun x kena.. ?!!*^%$#*@^> Kenapa ya.. aku dh mulai risau dh ni.. pk2 kan balik.. darah dia naik ke...? tp kenapa? makan apa? FYI, my hb belum disahkn darah tinggi tapi doktor suruh dia berjaga2 kerana darah dia boleh dikatakan berada di paras BAHAYA...!!

Ok! back to the story td.. maka, aku pun mengesyorkn dia g klinik check darah, tp dia x mau, boleh tahan lg katanya.. last2 tu.. mayb dia rasa dh x tertahan lah tu.. dia pun ajak la aku nemankn ke klinik.. masa dlm kreta gegar sikit pun dia bising, sakit! anak2 wat bising pun kena tempias jugak.. tp kesian sungguh anakku 2 org tu.. x pasal2 merasa penangan babah.. tiba2 babahnya baik angin, terus bangun n pukul anak berkali2 (kt seat blkg..) ... sambil pegang bb pulak tuh.. huh? kena bebel la dgn mama.. siap suh mengucap lg.. nampak mcm dia dh hilang kawalan pulak.. Astagfirullahhalazim........ mlm nya baru dia terasa kesal kot sbb pukul anak ptg tu.. he said kesian budak2.. x pasal2 kena dgn dia, tp dia pun xtau Y tetiba je dia naik angin.. hemmm.............

Sampai klinik (Klinik Seri Indah) aku tgk doctor (doc) favourite xde... doc on duty
Doc Rama..jd, jumpa je dok India tu.. Sebenarnya aku suka kalau dpt jumpa Doc Zue.. dia bagus & peramah orgnya.. aku tgk kalau org yg dtg ke klinik tu mesti diaorg request siap2 nk jumpa dgn doc Zue..

Hb masuk sorg je jumpa dok sbb mama sibuk dgn anak2 kt luar, kang bawak masuk sume lain pulak jadiknya kang.. tau2 je lah keletah anak2 ni... asal jumpa doc je dia minta gula2 dgn doc.. ahaha,, adoiyaii............ Then, bila kuar hb bgtau darah dia naik sampai 180/110..!!! GOSH!! patut la dia hangin semacam je.. darahnya gila baban naikkk...!! Syukur xde apa2 yg berlaku pdnya.. Doc suruh dtg check darah selama 3 ari berturut2.. ALhamdulillah esoknya (smlm) turun la sikit 142/92.. tp kalau ikutkn masih tinggi lg tu.. bak kata abg Ngah aku dia aritu darah naik sampai 140 pun.. dh menggigil satu badan & kena tahan ward lg!!Doc cas kata minor stroke.. nahhh!! kalau hb aku g hospital aritu mmg sohih la dia kena tahan ward! tp aku dh nasihatkn kalau x tahan g sepital je.. kt sana ada doc yg monitor & darah boleh cepat turun.. tp dh dia xmau..

Arini check lg darah turun la 140/92... masih lg pening2 lalat katanya.. still on mc arini.. pity my hubby.. K syg, selamat berehat kt umh ya.. SEMOGA CEPAT SEMBUH!

0 TuKaNg kOmEn::