BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, October 20, 2009

Kisah SUZUKI SHOGUN + FORD RANGER!

Date:19 Oktober 2009
Day: Rabu
Time: 5.45pm
Venue: Lebuhraya Duke, Jalan Kuching
Event: Tayar motor pancit... (Gosh..!)
Action: Jalan Kaki dari Jalan Kuching sampai Plaza Tol Sentul (huhhh...!!)
Remarks: Penat & lenguh x terkata, sib baik la dekat2 nk sampai tu ada Ford Ranger tlg tumpangkn, emm.. tp kenapa masa aku berjalan dr jln Kuching tu xde org yg nak tlg tumpangkn aku...??!!! Neway bersyukur lah azie.. ! Aceli, my hb suh tahan teksi je, tp aku yg keberatan.. saja nk teman kn dia.. ye lah kan.. susah sama susah!! .. dan kami pun jalan bersama2 di tepian highway.. Romantik gitew.. ahahaa...!! tp dia naik moto pelan2.. aku yg jalan kaki... shian kami.. uwaaaaaa!!! dah la hujan renyai2 masa tu.. Helmet pun aku x buang pasal nanti kalau buang, air hujan kena kapla, nanti x pasal2 demam pulak!! Aku tahu memang aku berhadapan dgn risiko sewaktu aku memilih utk berjalan beriringan dgn hb kt tepi Highway tu.. tp aku tawakal, berserah padaNya.. moga2 tak berlaku perkara2 yg tak diingini... Org yg lalu lalang cuma tgk aje kat kami (Ntah apa yg dlm pikiran dorg ekk???) ... dalam hati minta2 lah ada org yg sudi tumpangkn aku .... tapi, aku paham susah org nk berhenti kt tgh2 Highway ni.. pulak tu xde tempat pun utk diaorg berhenti.. tak lama tu, ada la mamat sorg tu kesian kot tgk kami.. jd dia berenti la tanya..." bang, minyak habis ke? " .. x lah.. tayar pancit kata my hb..." " "oOoOo.. kalau mcm tu x dapat la nk nolong, ingat minyak habis tadi, boleh sy tolong..." kata mamat tuh.. emm.. bagus! Bagus mamat ni.. ! at least dia prihatin kt org lain.. Bila dah dekat2 nk sampai kt Tol aku suruh hb jalan dulu, boleh dia perbaik tayar motor tu dulu, x la aku tggu lama kt tol tu nanti.. tetiba Ford Ranger yg prihatin ni offer aku tumpang, mula2 cuak gak tp bila tgk ada husband & wife kt dlm keta tu jd, aku pun beranikn diri tumpang depa.. alhamdulillah org nya baik... & diaorg siap tumpangkan aku sampai ke rumah lagi.. dioarg kata kesian tgk aku jln sorg2 kt highway tu.. dah tu meredah bahaya pulak tu.. ye lah!! kereta yg lalu sume laju2! mana ada org bawak pelan2 kt Highway kan!!

Inilah kereta yang aku tumpang tu, masa ni tuan kreta keluar jap g amik barang.. sempat aku curi2 snap pic keta dia... ahahaa.. kami singgah dulu kat Medan Idaman Gombak, sebab hb kakak ni nak amik spek mata dia yg dh lama ditempah, tp x de masa nak ambik katanya.... baik kakak tu dia siap pesan suruh aku lock kreta.. sib baik aku baek, kalau tak kreta ni memang aku dah larikan dah.. hua3x...!!! Neway, thanks to kakak & abg Ford Ranger... sempat lah kami berkenalan dan bertukar2 no tel... hihihi... KAWAN BIAR RAMAI... MUSUH JANGAN DI CARI... sape setuju dgn saya, angkat tangan????